Содержание

Аннотация

Докладчик
Adrian Reed

Business stakeholders don’t always understand the need for good quality Business Analysis on their projects. The BA discipline is often misunderstood and it can be difficult to articulate the value that we add. There are many commonly held myths about business analysis:

In this presentation, Adrian Reed, a UK Based Lead Business Analyst will present a case study explaining how the value of the BA role has been promoted within a Financial Services organisation.

He’ll share the successes and challenges and you’ll hear how:


Видео

Оцените доклад «From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012)»:



Слайды

From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012).pdf

Примечания и отзывы

По сути, весь его доклад был посвящен тому, как в компании Skandia исторически развивался организационный центр бизнес-аналитиков и как они доказывают клиентам и своим же сотрудникам, насколько полезны бизнес-аналитики и архитекторы в решении бизнес-проблем. Докладчик выступал четко и уверенно – был явно заметен обширный опыт в подобных выступлениях. Наиболее удачной метафорой было сравнение схемы лондонского метрополитена с достижением целей проекта (если вкратце, то есть много веток, по которым можно прийти к желаемому результату, но, как и при поездке в метро, можно выбрать сложный и неудачным по тем или иным параметрам путь; бизнес-аналитик же всегда укажет товарищам верную дорогу). Честно говоря, кроме презентации для потенциальных клиентов в виде карты метро о том, чем им может пригодится бизнес-аналитик, ничего полезного мы для себя не вынесли. Но послушать именитого гостя было все же интересно.

©



Любые правки этой статьи будут перезаписаны при следующем сеансе репликации. Если у вас есть серьезное замечание по тексту статьи, запишите его в раздел «discussion».

Репликация: База Знаний «Заказных Информ Систем» → «From scepticism to advocacy. Proving the value of BA role (Adrian Reed, AnalystDays-2012)»